onsdag 16 februari 2011

Stroke del 2

Stroke del 2

I går ringde mamma och berättade att hon skulle opereras i morgon tror jag det var...har en förmåga att koppla bort hjärnan när det kommer till jobbiga saker.

Hon berättade att dom röngat henne och hittat en förträgning i halsen på höger sida.
Läkarna har sagt att det finns en risk med en operation men en ännu större risk att inte operera.

Så i morgon kommer dom genomföra en  operation i vaket tillstånd som kommer att ta ca 2 timmar, dom öppnar upp ca 10 cm på halsen med lokal bedövning.
Man utför detta i vaket tillstånd för att hela tiden kunna prata med mamma.

Det finns risk med denna operation att en stroke åker upp till hjärnan eller ner till hjärtat.

Jag är rädd att det går fel...väldigt rädd. Men vill inte tänka på det.
Förra ggn hon opererades så blev det fel, en inre blödning som uppmärksammades i sista stund..... men mamma var på andra sidan och vände .....hon dog men kom tillbaka.

Så nu alla söta håller vi tummar och tår på det bästa.
Kram

1 kommentar:

  1. Fick reda på av min syster Linda..att det var idag operationen är.
    Så nu rättar jag mig själv.
    Kram

    SvaraRadera