onsdag 16 februari 2011

Äta ?

Mat

Ja det är ju ett kapitel för sig.
När jag blev sjuk så tappade jag hela begreppet om mat ,hunger , aptit och smaker.

Så jag äter nästan inte...för det första så glömmer jag att äta, hmmm tänker du kanske. Hur kan man glömma att äta ???.JO!! har man inga hungers känslor så glömmer man det lätt.

Men jag petar i mig lite för att inte svimma.
Så idag har jag ätit en tallrik med yoggi, 3 koppar kaffe ,ett glas fil och 2 the kaks mackor.
Jag har full koll på vad man ska äta, hur mkt osv....men det finns ingen energi till det.

Öppnar jag kylen och yoggin slut...då äter jag inte.Finns inte i min hjärna just nu att välja ett annat alternativ.

Äter mindre än 900 kalorier om dagen...det är inte mkt.

Men jag vet varför jag inte äter...kroppen och hjärnan har annat att lägga energi på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar