fredag 25 februari 2011

Nåldyna ??

I dag var det dax för besök nr 2 hos min Akupunktör ( Kinesisk Akupunktur)
Hon frågade hur veckan varit med måeende osv.
Hon tittade på tungan och kollade på pulsen.

Sen var det nål dax..... hon brukar inte säga vad och var hon sätter utan det kan komma en fråga som idag har du halsbränna. Då känner hon av det i hud trycket.

Jag hörde henne mummla ,ja där har vi för njurarna för mjälten för sinnet för själen ...osv.
Ja utbrister hon....vi behöver lite för blodet oxå.

Så jag hade en nål mitt på skallen, en i pannan vid det sk tredje ögat.
sen sätter hon nålar på olika ställen på hela kroppen.
Sammanlagt 17 st nålar.

Sen fick jag ligga där på den sköna värme filten och vänta ...
När hon var färdig så var hon gullig och masserade upp min onda axel.
Så just nu känns det ganska harmoniskt.....
På onsdag nästa vecka är det nytt besök.

Kram

2 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt med sån akupunktur..njut!

    Den uppe på huvet..den mellan ögonen och de i tumgreppen är väldigt sköna för själen.

    Sen..när du varit med ett tag hoppas jag hon sätter en i mellanväggen i näsan och en i överläppslinjen..fruktansvärt ont gör de att sätta men så ljuvligt när de satt sig (det onda går ju över snabbt de boostar HELA KROPPEN!!

    SvaraRadera
  2. Ewa
    Ja den är fantastisk.
    Ja min själ har tappat mkt blod som hon kallar den enligt Chi. Så min själ behöver mkt jobb.
    Jag ska hålla koll på dom punkterna du pratade om
    kan tänka mig att det sticker till.
    Tack för dina råd och förklaringar.
    Kram

    SvaraRadera