måndag 3 januari 2011

Dom kallar mig för ?

Kärt barn har många namn ....eller vad brukar man säga.

Vad folk har kallat mig sen jag blev sjuk !
Jo då en hel del.......men det har sagt bakom min rygg.Men  det som göms i snö kommer fram i tö.
Dom som snackat har varit människor som jag haft stor tillit för, dom som legat nära mitt hjärta.
Jag har kallats för psyksjuk ,ha fel på nerverna osv.

Men nu så ska tala om att sjuk i sinnet är jag inte....problem med nerverna har jag inte.

Det jag har är ett enormt skört psyke som inte klarar påfrestningar som andra klarar, jag ska undvika konflikter,inte ta några stora beslut själv.

Jag  har en psykolog som är inkluderat i mitt rehab team, henne har jag träffat en ggn/vecka i över ett år.
Men det vi gör är en KBT terapi som ska få mig att ändra livs beteende för att komma ur stress.

Sinnet har jag i behåll, det är bara min hjärna som är överkokt och tagit resten med sig i grytan.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar