onsdag 29 december 2010

Ensamhet

Ensamheten !
Den kryper in i själen med enorm kraft men bara ibland.

Jag har just nu valt mkt ensamhet för det hjälper mig att läka ,för mycket ljud och intryck får min hjärna att "svälla" iaf känns det så.Det blir ett enormt tryck på insidan av skallbenet av alla intryck.
Jag tappar talet,sluddrar och pratar osammanhängande.

.
En film med mkt action kan jag stänga av, men jag kan ju inte be människor att ändra sitt beteende eller be dom vara tysta för att jag inte kan hantera det.

Det är fruktansvärt sorgligt att behöva tacka nej till sociala sammanhang som en fest, en fika med fler än 3 personer,ett resturang besök.Osv.
Jag måste tänka en extra ggn på hur mycket folk blir det, kan jag gå undan ,känner jag människorna där som förstår varför jag blir likblek ,stirrar rakt fram för att fokusera för att allt snurrar på i en rasande fart.
Jag blir aggresiv , irriterad  och helt olik mig själv när jag får ett stress påslag, därför måste jag ofta välja ensamhet för att inte skada min kropp för mkt.
Stressen som bildas i min kropp gör skador, dom vill inte jag ha.

Det finns människor som inte kan eller vill acceptera att jag säger nej,detta beslutet handlar inte ett dugg om er utan om mig.
Ett beslut jag måste fatta för min egen skull.
Min hälsa!!
Så ni som blir arga och sura för att jag säger nej, ta ett kliv tillbaka.
Fundera varför ni blir arga ?
Detta nej handlar bara om att jag inte fixar att komma/delta.
 Inte om er.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar